fredag den 19. juli 2013

Vandmelonsalat I


Sommeren er over os. Salaternes tid er kommet. Jeg elsker salat, og har diverse opskriftsbøger fra Meyer til Simonsen og de to suveræne damer. Det giver inspiration, men mest elsker jeg bare selv at finde på - og håber du vil gøre det samme.

Denne her er enkel og inspireret af den arabiske del vores skønne klode. Og så er den lavet på rester. Rester af melon, rester af feta og resten af persillen fra haven.

Du tager:
1 stk passende vandmelon uden kerne
1 bundt persille
en blok feta
salt
peber
en slat olivenolie

Skær melon og feta i mindre tern, hak persille groft, kom et skvat olivenolie, salt og peber over.
Lad stå en 5-10 min og spis som forret eller som tilbehør til en god pølse eller lidt kylling på grillen.


Ja ja, jeg ved det! Dette billede har ikke så meget har det ikke med min salat at gøre, men persillen står ved siden af min dild - og så var det en lejlighed til at vise min skønne urtehave - vild og skøn og med lidt af hvert...

Hvert år smider dansker rigtig meget mad ud. Mad som vi kunne have spist, om vi havde tænkt os om, vidste hvad vi skulle gøre ved resterne og ved at planlægge vores indkøb. Denne her salat er en alle tiders restesalat.
Du kan læse mere om Stop Spild af Mad bevægelsen her, og du kan tjekke vores facebookgruppe for flere gode opskrifter, råd og debatter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar