torsdag den 30. juni 2011

Meyers Spareribs


Jeg er rejst hele vejen ud til udkants-Danmark, med alt hvad det til hører med flade marker, 100 km i timerne på de lokale landeveje... og jordbær til spotpris. Og så en svigermor som elsker at lave mad som jeg. I morgen skal vi grille revelsben, og både min svigermor og jeg fik Meyers Almanak i julegave, så med den i hånden er vi gået i køkkenet. Vi afprøve i dag uge 26, med omdefineret hindbærsorbet til en jordbærsorbet og de her revelsben... mums.


marinade:

1 skalotteløg
1 fed hvildløg
æbler
2 spsk groft
2 spsk brun farin
2 stjerneanis
1 spsk koranderfrø
1 tsk lakridspulver
1 tsk chillipulver
1 dl sherry eddike
4 spsk ketchup
2 spsk olivenolie


og jeg ville så også putte 2 dl espresso i. Og så havde vi ikke noget lakridspulver, så vi kom 4 af mine små hårde lakridser uden sukker i.


Vi fik nogle gode kalveribben fra den lokale slagter i Skjern, og gav dem et opkog i 8 min, puttede benene i en pose sammen med marinaden. Og så må vi se i morgen.
http://www.almanak.nu/

Jeg grillede dem på Weberen og lagde låget på, vente et par gange under stegningen.

Jeg ville nok næste gang koge bene lidt længere og putte en ½ mørk øl i.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar